środa, 29 października 2014

Marketing sieciowy, inna kultura

System kopiowania to system wspólnych idei, wartości i przekonań. Większość z nas żyje w "kulturze etatowej", która stanowi całkowite przeciwieństwo kultury marketingu sieciowego. Przykład. Wyobraź sobie przez chwilę, że postanowiłeś, postanowiłaś przeprowadzić się do Hongkongu. Jakie wtedy są odczucia twoich przyjaciół, rodziny. Mogą się bać i denerwować. (Czy rodziny boja się gdy ktoś zaczyna działać w marketingu sieciowym?) Mimo wszystko jedziesz. Kiedy dojeżdżasz na miejsce jesteś zadziwiony i zachwycony architekturą, językiem, jedzeniem, sztuką, muzyką. Po kilku tygodniach do drzwi puka rzeczywistość i wpadasz w panikę. Przecież nie znasz chińskiego, nie wiesz gdzie kupić chleb, jak poruszać się po mieście, gdzie wypić szklankę kawy? Wszystko, co było do tej pory oczywiste i wynikało z nawyków, w nowej kulturze staje się praktycznie niemożliwe. "Szok kulturowy" to przybijające poczucie braku kompetencji, braku przynależności, frustracji, gniewu, podejrzliwości i strachu. Niektórzy czują się przytłoczeni. W końcu się poddają i wracają do domu. To samo odnosi się do marketingu sieciowego. Wielu nowych dystrybutorów zbyt szybko chce osiągnąć sukces, nie dają sobie czasu na zaaklimatyzowanie się, na edukację. Przecież trzeba opanować słownictwo techniczne, techniki marketingowe, informacje o produkcie. Niestety miast cierpliwie podnosić swoje kwalifikacje, rezygnują i wracają do "domu", czyli do "kultury etatowej" i do starego niechcianego stylu życia. Jest to bardzo smutne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz